Sunday 22 February 2009

Mamãe Eu Quero

Up, Down.

Carmen Miranda, Jornal do BrasilCarmen MirandaCarmen MirandaCarmen MirandaCarmen MirandaCarmen MirandaCarmen MirandaCarmen Miranda, Dudley LeBlanc, HadacolCarmen Miranda, David SebastianCarmen Miranda, Jimmy DuranteCarmen Miranda, Jimmy Durante

I found the first picture in Jornal do Brasil a few months ago, and saved it for no particular reason. Then I read some nonsense yesterday in the NYT about Jerry Lewis ... and among the flotsam was a mention of Jerry in drag doing Mamãe Eu Quero, which I seemed to vaguely remember, so I dredged it up on YouTube. There is a cartoon somewhere of a Martian, come to earth and asking, "What is it about golf and blow jobs?" 'Chupeta' being Brasilian slang for oral sex ... well, boys will be boys, and Ash Wednesday comin' up and all. In the process I found herself singing Mamãe Eu Quero, and then another tune, Adeus Batucada which I knew and liked from hearing Virginia Rodrigues sing it - and the YouTube entry I happened to pick to listen to was of her funeral cortège in Rio in 1955 ... ai ai ai, and found myself weeping by the end of it, enough said.



Carmen Miranda Mamãe Eu Quero.



Jerry Lewis, Scared Stiff - Mamae Eu Quero.

Mamãe eu quero, mamãe eu quero
Mamãe eu quero mamar!
Dá a chupeta, dá a chupeta, ai, dá a chupeta
Dá a chupeta pra bebê não chorar!

Dorme filhinho do meu coração
Pega a mamadeira em vem entra no meu cordão
Eu tenho uma irmã que se chama Ana
De piscar o olho já ficou sem a pestana

Eu olho as pequenas, mas daquele jeito
E tenho muita pena não ser criança de peito
Eu tenho uma irmã que é fenomenal
Ela é da bossa e o marido é um boçal

Carmen Miranda - A Pequena Notável, excellent (bilingual) Brasilian site honouring the lady.
Carmen Miranda - Resumo Biográfico.



Adeus Batucada (estou chorando).

(apologies in advance for this terrible translation)
Adeus Batucada

Adeus, adeus
Meu pandeiro do samba
Tamborim de bamba
Já é de madrugada

Vou-me embora chorando
Com meu coração sorrindo
E vou deixar todo mundo
Valorizando a batucada

Adeus, adeus
Meu pandeiro do samba
Tamborim de bamba
Já é de madrugada

Vou-me embora chorando
Com meu coração sorrindo
E vou deixar todo mundo
Valorizando a batucada

Em criança com samba eu vivia sonhando
Acordava e estava tristonha chorando

Jóia que se perde no mar
Só se encontra no fundo
Samba mocidade
Sambando se goza
Nesse mundo
E do meu grande amor

Sempre eu me despedi sambando
Mas da batucada agora despeço chorando
E guardo no lenço esta lágrima sentida
Adeus batucada
Adeus batucada querida
 Goodbye Samba

Goodbye, goodbye
My Samba tambourine
Expert tambourine
It is already dawn

I am going away crying
With my heart smiling
And I will leave everyone
Longing for Samba

Goodbye, goodbye
My Samba tambourine
Expert tambourine
It is already dawn

I am going away crying
With my heart smiling
And I will leave everyone
Longing for Samba

As a child I lived dreaming of Samba
I woke up and was so sad i was crying

Joy which loses itself in the sea
Which you only find at the bottom
Youthful Samba
Dancing to come
In this world
And of my great love

I always left dancing the Samba
But now I leave the Batucada crying
And I save on the sheet this teardrop
Goodbye Batucada
Goodbye my darling batucada

Hadacol, Happy Day Company LeBlanc, also see Watkins Beef Iron Wine.

SaveVid - On-Line Video Downloader.

"Them's the conditions that prevail."
     Jimmy Durante.

Down.

No comments: